Ludia Forums

Compétences des dragons / Skills of dragons

Bonjour, j’ai une question à propos des compétences des dragons. Chaque fois que l’on veux monter un dragon de niveau un % de compétence est également afficher. Je voudrais savoir si il correspond au % de chance que la compétence soit augmentée ou bien il correspond au nombre de % supplémentaire pour atteindre les 100% pour que la compétence soit augmentée ?
Entre autre si cela correspond à un % de chance d’augmenter la capacité alors il faut à chaque augmentation de niveau prévoir 10 dragons ou moutons pour avoir le plus de chance possible d’augmenter la compétence. Dans le cas contraire nous pouvons monter nos dragons petit à petit sans avoir peur que les compétences ne montent pas ?

(Sorry for my english … )
Hello, i have a question about skills of dragons. Every time we want to up levels we can see a % of skill. I want to know if it correspond to % of chance that the skill up or a part of the percentage for up the skill.

Translated from French

Hello, I have a question about the skills of dragons. Each time you want to level a dragon, a % skill is also displayed. I would like to know if it corresponds to the % chance that the skill is increased or does it correspond to the number of additional % to reach 100% for the skill to be increased?
Among other things if it corresponds to a % chance of increasing the capacity then it is necessary for each level increase to provide 10 dragons or sheep to have the best possible chance of increasing the skill. If not, can we ride our dragons little by little without being afraid that skills will not go up?

I have gone ahead and translated your entire post using Google Translate. Please remember to include an English translation of everything you post in your own language going forward.

It displays the % chance you have for the ability to go up. For 4* and 5* dragons you generally don’t need to worry to much about the ability (cuz each time a dragons goes up a star their ability is also guaranteed to go up 1 level). 3* Dragons, on the other hand, tend not to reach ability lvl 10 when they reach 3* lvl 50 (but worry not, once they reach 3* lvl 50 you’ll still be able to keep feeding them in order to lvl the ability).

Anyway, you still want to get the ability lvl to go up as soon as possible (cuz it’ll make your dragons a lot stronger). And the best way to do this is by using 1* (or 2*) dragons of the same color (if you use the same color the % chance is doubled). And no you don’t really need to use 10 at the same time cuz there is no bonus for doing so (its actually better to spread out the chances and make sure you have about a 10% chance to lvl the ability each time). I’d aslo advise against using lots of sheep. They give a high chance to lvl up the ability, but they also give your dragon a lot of experience ( and you kinda want a high chance for a low amount of experience, which is why 1*'s are the best dragons to use).

To lvl up the ability you could also use duplicates, since those give you a 25% chance to lvl up the ability (but be aware that you don’t use too many, cuz you need 1 dupe to train a 3* to 3* and 2 dupes for both 4* and 5* dragons to be fully able to train them to their last star.)

1 Like

Hello Machicouli !

Le pourcentage correspond au pourcentage de chance que tu as de gagner un point de compétence.
Alors oui donner 10 dragons te donne plus de chance d’avoir une amélioration de la compétence, cela dit honnêtement, même si tu donnes un par un tes dragons pour faire monter ton dragon, il y a de bonnes chances que sa compétence progresse bien. C’est ce que je fais, par manque de place, et ce n’est pas pour autant que mes dragons ne finissent pas avec 10 de compétences. Par contre ce qui est sûr, c’est que ça te coûte moins cher en poissons de donner plusieurs dragons d’un coup !
Par contre je rejoins Zhyan, il faut absolument donner un ( ou plus) dragon(s) de la couleur du dragon que tu entraines. Si tu donnes un dragon rouge pour entraîner un bleu par exemple, il va progresser de 15% par exemple, si tu lui donnes un bleu, il va progresser de 20%, donc tu iras plus vite.

Et si je peux me permettre, fais-tu partie d’un clan ?

Hello Machicouli
The % correspond to the % of chance to gain one point of ability for your dragon.
So yes, giving 10 dragon’s in one shot gives you more chance to improve your ability, but honestly, giving dragon’s one by one still work. I do that because I don’t have the space in my roster to do it by 10, and my dragon’s always finish with an ability of ten. The only thing for sure, it will cost you more fish if you’re giving 1 dragon at a time compared to 10 dragon’s in one time.
But I agree with Zhyan, giving the same color is a priority, as the progression will be higher

Un grand merci pour vos réponse précises et développés !! Cela m’aide beaucoup

Et oui je suis déjà dans un clan familial pourquoi ?

A big thank you for your precise and developed answers !! It helps me a lot

And yes I am already in a family clan why?

C’est la deuxième fois que je te vois poser une question… Et c’est le genre d’infos auxquelles on trouve réponse dans son clan normalement ^^, pour ça que je me demandais :slightly_smiling_face:

That’s the second time I see you along questions… And that’s the kind of information you normally find in your clan, that’s why I was asking :slightly_smiling_face: