Ludia Forums

Dilophoboa confirmed?

I really hope that music is real. It’s awesome! I think there should be more music in the game. That should be for strike events or campaign.

If Titanoboa has Distracting Counter, then it would be the perfect candidate for a Diplovenator Unique, wouldn’t you say?

3 Likes

At least I know indo can counter it good hopefully

Just no. I like cenozoics with new mechanics more than another dinos with same movesets as rest of their family

It is always possible Ludia will add those with new moves. There’s new status effects and moves using existing ones that have been datamined but were never added to the game.
Even Allo G2 received 2 moves no chomper added before it or since has, and I think it’s reasonable to expect Ludia will come up with something.

Looking at their other games, new dinos will eventually be added, all you have to do is wait and hope the game lasts. With each update it becomes more and more crucial that Ludia address certain issues that are really sucking the life out if the game for some, and hopefully they’ll do just that ASAP.

1 Like

Maybe they thought they could Snek the frills in and knowbody would notice =P

1 Like

Yeah there’s way too many creatures not on the map, and they rarely ever get featured weekly. And then we see the same few creatures spawn every bloody day

2 Likes

1337 at level 30 is a base damage of 1100 at level 26, and considering dilo’s 1200 base damage, titanoboa probably only has like 1000 rip

1 Like

From what I can gather from the video:
-Dilophoboa is made from Dilo G1, it’s frill colour is too vibrant for G2
-Dilophoboa has pinning strike, or lockdown impact (Allo is pinned), and pinning moves make sense with snakes, although I expected better
-Dilophoboa has 1100 base damage, so Titanoboa likely has 1000 base damage.
-Dilophoboa has swap in distraction and armour piercing counter attack (Allo definitely died to the counter attack in the video)

1 Like

Ya so seems it might rely on its counter or bleed or something

Yeah, and if it does have swap in distraction like it seems to have, then swapping in is basically a free counter attack on the opponent; the equivalent of a swap in strike except it doesn’t work on immunes and it happens after opponent’s move

Not sure about bleed, because Titanoboa’s were constrictors, and no bleed is shown at all in the video

1 Like

Which kinda makes sense constricters rely on ther bulk and muscle strength to take down prey makes sense for titaboa to be a tank

1 Like

Plus people saying that it has venoms or bleed now that I tho I about makes no sense cause they don’t have fangs they have teeth but that more for grabbing on strangling then to push the prey down it’s hole. I do expect for it to be slow tho cause you know a giant snake who is cold blood would need a lot of energy to move like a cobra

1 Like

Hmmm thinking about it you think we can calculate it’s full based on allos attack

Not sure though. We don’t know if it swapped in (though I think it did), and we don’t know what move Allo used and whether or not it crit

1 Like

We can make some guesses I’ll see what probabilities I can get

Ok well based on length of health bar vs current health, and taking into account probable titanoboa stats and dilo g1 stats, it looks to be 3900 health at level 30.

Which is extremely low for what i’d expect. Because that’s a base health of around 3200 at level 26. It’s likely to have a 10% armour though. Still very low, it’s other moves must be lots of distracting and other good stuff

1 Like

Hmmm idk seems to low for a none rendering counter attacker. But looking at it seems the most likely cause if it took two hits then it has around 6,000 health which I don’t think that’s gonna happen :joy::rofl:

1 Like

Unless it has a vulnerability move I mean breaking bones does make you weaker

Either way, 1337 is the most awesome base damage any creature can have.

2 Likes